Sunday 8 July 2012

Release Tension di Sungai Jernih

Salam
Hari saya nak kongsi cerita dengan gambar tapi disebabkan saya duk kat cc pak cik saya jadi tak leh nak upload gambar tak pa next time saya upload bila internet kat rumah saya ok.
Ok continue....tadi masa saya dan keluarga nak ke Padang Besar saya nampak singn board tulis "Taman Rekreasi Sungai Jernih" apa lagi nampak ja perkataan "Sungai Jernih" tu terus saya dan adik-adik pesan kat ayah kata balik satgi singgah kat taman rekreasi tu.Nasibla waktu tu mood ayah saya baik dia kata "ok,tapi apa yang ayah suruh kena buat" hem.....memang tu perkataan yang ayah saya selalu sebut.Bila dah balik dari Padang Besar kami pun terus menuju ke Taman Rekreasi Sungai Jernih.Bila dah sampai saya dan adik saya pun excited habis disebabkan terlalu excited kami pun terus buang kasut untuk rebam kaki kat dalam tu sebab tak bawa baju spaer.Tetapi suatu perkara tak diingini berlaku saya terpijak tempat yang berlumut dan terus terjatuh hah...habis semua baju saya basah.Saya kata kat mak saya "mak,baju isha dah basah ni isha mandi terus lah" mak saya kata "hem....tak pa la tapi kak long ja yang mandi adik ngan angah tak yah" masa tu adik-adik memberi jelingan yang amat tajam kat saya.Saya pun mandi tapi bila nak naik kereta adik saya kata "mak ayah,kak long basah lencun jangan bagi dia duk dalam kereta suruh dia duk dalam bonet".Ish geram gila saya waktu tu macam nak kasi penumbuk free je kat dia tapi nasiblah dia tu adik saya kalau tak lama kena penumbuk ngan saya.Bila dah selesai bab mandi satu lagi kerja saya iaitu pujuk mak saya untuk hantar saya pi cc pak cik pastu mak saya kata "kalau nak pi tu boleh tapi ada dua syarat" saya "mak ni pakai syarat syarat plak syarat apa mak?" mak "syarat pertama:kak long kena pi ngan pak cik syarat kedua:bila balik satgi semua pinggan kat dapur kak long kena basuh termasuk pinggan,mangkuk,belanga ngan besen-besen yang kelmarin" saya "ok" tapi hati duk kata "huhuhu.....dah la beg tak kemas lagi,buku tak baca lagi kena basuh pinggan plak tapi tak pa la asalkan saya boleh online dan tunggu someone tu pun kalau dia on".Ternyata nasib saya baik kerana dia on yes yes yes walaupun dapat chat sat je ngan dia apa-apa pun lepas la sikit _____ dalam hati ni.Huh! dari cerita taman rekreasi jadi cerita jiwang plak tak pa la dari saya merapu panjang-panjang cukup la setakat ni.Nanti saya upload gambar Sungai Jernih tu memang tenang kalau renng lama-lama.
Salam bye semua :)

1 comment: